Zeekr – електричен Geely

насловна Новитети

Светот на електромобилноста станува кинески!?

Салонот во Шангај откри нов кинески бренд за електрични возила

објавено 20. април 2021

Вториот по големина кинески производител Geely, ја формира марката Zeekr која ќе произведува исклучиво електрични возила. Според портпаролот на марката, Zeekr си поставил цел да му покаже на светот со својот прв модел 001 дека деновите на „здодевни електрични возила завршија“. Возилото кое сега е претставено во новата фабрика на марката во Хангжу е дизајнирано во шведскиот центар за дизајн на компанијата во Гетеборг, каде очигледно се внимателно проучени моделите на Porsche. На прв поглед, 001 многу личи на производите од Цуфенхаузен. Програмерите ја избраа „Архитектурата на одржливо искуство“ (СЕП) како платформа, што исто така ја користи Volvo за своите електрични возила. Шасијата има воздушна суспензија, што автоматски го прилагодува растојанието на земјата помеѓу 117 и 205 милиметри ако е потребно.

Според Geely, оваа технологија треба да овозможи добри својства на теренот. Вратите се отвораат автоматски кога возачот и патниците се приближуваат до возилото. Покрај тоа, 001 има препознавање лице така што Zeekr автоматски ги прилагодува преференциите на возачот. Geely наведува дека максималната брзина на новитетот долг 4,97 метри е „повеќе од 200 км на час“, а забрзувањето од мирување до 100 км/ч треба да трае само 3,8 секунди. Одговорни за ова се двата мотора кои работат на предната и задната оска, кои заедно обезбедуваат моќност од 544 КС и испорачуваат максимален вртежен момент од 700 Nm. Според компанијата, потребни се пет минути на станица за брзо полнење за да се наполни за возење во траење од 120 километри, а има избор на две батерии, од 86 kWh и 100 kWh.

Да бидат работите потемелни, компанијата ќе почне да гради инфраструктура за брзо полнење што ќе вклучува околу 2.200 станици со повеќе од 20.000 места за полнење во следните две години. Електричната енергија ќе се наплатува преку дигиталната регистрација на возилото. Zeekr не се гледа себеси како ефтина алтернатива на етаблираните производители, туку сака да „биде успешен во врвниот електричен сегмент“, вели шефот на Zeekr, Енди Ан Конгуи. Кога станува збор за продажбата, новиот бренд ќе се потпира на онлајн продажба, но сепак, ќе има и класични продажни места. Во Кина моментално се градат две дилерства и 60 помали продажни места. Клиентите можат да ги споделат своите искуства преку апликација Zeekr. Првите испораки во Кина се планирани за октомври. Почнувајќи од следната година, Zeekr планира да настапи глобално.