Mazda MX-30 – ново поглавје

Видео Новитети

Електричен првенец од Хирошима

Со првото електрично возило Mazda ги обединува минатото и иднината на уникатен начин

објавено 23 септември 2020

Оние што не ја знаат историјата на Mazda кога слушнаа дека новост е моделот МХ-30 прва асоцијација е дека најпродаваниот кабриолет во светот МХ-5 доби наследник. Сепак, тоа е далеку од вистината. Во текот на годините ознаката МХ често се користеше во редовите на јапонската компанија, особено за концептни и тркачки изведби. Од друга страна пак сите спортско-корисни возила го носат името СХ кое се изведе од концептот MX-Crossport. Сега се прави синергија на ознаките во име на една нова иднина во која во прв план ќе бидат електричните возила. Токму поради тоа МХ-30 е по вокација купе-кросовер кого го движи исклучиво струјата претставува ново поглавје во историјата на Mazda. Mоделите на Mazda во последната декада доживуваат ренесанса.

Најголем акцент се става на технологијата чиј приоритет беше намалувањето на тежината, зголемената ефикасност на моторите, намалување на потрошувачката и подобрување во секој сегмент каде има простор за тоа. Ваквиот пристап е наречен SkyActiv и вроди со добри резултати. Вториот столб на Mazda секако е дизајнот. Едноставноста на големите површини зачинети со силни цитати кои се идивидуално засилени, поткрепени со голема доза на самоувереност. Додека ги задржува прекрасните, рачно изработени форми на дизајнерскиот правец Kodo, стилот на Mazda MX-30 е дополнително инспириран од истражување на поизразена насока на дизајнот, која се фокусира на нови вредности и начини на живот. Овој, „Човечки модерен“ концепт поттикна бројни невидени пристапи кон дизајнот. Надворешноста е бескомпромисно едноставна за да се нагласи нејзината убавина како цврста маса, додека вратите во слободен стил го усовршуваат решението применето кај RX-8.

Тие се отвораат во спротивни смерови со цел да се добие голем простор за пристапување на задната клупа. Внатрешноста е дизајнирана за да им даде на патниците чувство дека се „обвиткани со отвореност“ и се одликува со лебдечка централна конзола и уникатни материјали дизајнирани да го минимизираат влијанието врз животната средина. Дизајнерскиот тим посвети особено внимание не само на изборот на вистински материјали во кабината, туку и на нивно прикажување на начини што го даваат најдоброто од себе. На пример, плута од наследство што се користи во фиоката за централна конзола е дизајнирана да ја нагласи текстурата и визуелната топлина на материјалот. И облогата на вратата се одликува со влакнест материјал со текстура што се чини дека содржи воздух. Во облогата на вратата се користат влакна направени од рециклирани пластични шишиња, а плута се бере од кората на дрвјата без да се сече. Покрај тоа, Mazda ги заменува вистинските тапацири од кожа со веганска алтернатива. За прв пат во Mazda, MX-30 усвојува контролен панел за климатизација на екран на допир од 7-инчи во долната централна конзола. Контролите едноставно се прикажуваат и интелигентно се групираат за безбедно и интуитивно работење.Mazda сака да ги збогати животите на луѓето преку сопственоста на автомобилот и искуството со возење.

MX-30 воведува нова технологија на електричен погон во Mazda, наречена e–Skyactiv. Со максимална моќност на системот од 107 Kw и максимална моќност на вртежен момент од 271 Nm, со погон на предните тркала MX-30 забрзува од 0-100 км/ч за 9,7 секунди. Потрошувачка на 19 kWh/100km овозможува литиум-јонската батерија од 35,5kWh на системот e-Skyactiv да овозможи опсег на возење од 200 km, далеку поголем од просечните дневни потреби на европските клиенти кои, според статистиките, изнесуваат 48 километри. Mazda разви свој концепт за контрола на педалата за забрзување во MX-30 што е еволуција на традиционалниот педал за гас што го намалува времето на одговор на возилото до влезовите на педалот. Покрај тоа, аудио-повратните информации поврзани со статусот на вртежен момент на енергетската единица се обезбедуваат преку аудио системот, помагајќи му на возачот потсвесно да ја контролира брзината на возилото со поголема прецизност. MX-30 е опремен и со менувачи на лопатки поставени на воланот за дополнително подобрување на уживањето во возењето со возилото. Електрична и безбедна, СХ-30 е возило кое ги содржи сите современи безбедносни системи од оние задолжени за динамиката во возењето како што е врвниот G-Vectoring кој ја обединува и контролира работата на традиционалните системи ги подобруваат агилноста и стабилноста во свиоците, што резултира во уште поголемо задоволство во возењето. Традиционално големите пазари ќе имаат предост во достапноста на првиот електричен автомобил од Mazda. Логично се поставува кога ќе пристигне во Македонија? Тоа не се знае, ниту е во план во блиска иднина.

Видео