AUTOBEST – ECOBEST Challenge 2023

Во реални услови на употребување тестирани се 14 електрични автомобили

ECOBEST Challenge 2023, електрифициран од VINFAST“ и поддржан од Quattroruote, е првиот европски независен реален сообраќаен тест на мејнстрим ЕВ со цел да се откријат вистинските параметри на електричните возила.

Ова е единствениот тест со транспарентен, неутрален и избалансиран пристап. Се одржа во Ваирано, каде што се наоѓа полигонот на Quattroruote, во близина на Милано. Професионалните автомобилски новинари на AUTOBEST возеа 14 електрични возила достапни во Европа (сите со повеќе од 350 километри хомологиран опсег според WLTP и со цена под 70.000 евра пред оданочување) за да одговориме на најчестите прашање што се поставуваат при купување на електричен автомобил.

Во ова издание беа тестирани: Aiways U6, BMW iX1, BYD Atto 3, Citroen e-C4X, Hyundai Ioniq 6, Jeep Avenger, Lexus RZ, Mercedes-Benz EQB, Nissan Ariya, Opel Astra, Polestar 2 MY23, Subaru Solterra, Tesla Model 3 и Volkswagen ID.

Тестот започна и заврши во Vairano ASC, каде што ги беше полнењето на споменатите автомобили. Сите тестирани возила беа редовно произведени модели, се користеше климатизацијата и опремата за инфозабава, а притисокот во пневматиците беше препорачан од бренд.

Сите автомобили се возеа во „нормален“ режим и се користеше режим на рекуперација во градската средина кога беше тоа возможно. Користејќи мешан циклус на возење, сите возила патуваа низ серија од три сектори со различни должини на автопат (55%), конвенционални патишта (25%) и урбани средини (20%).

Сите возачи ги менуваа автомобилите на секои 30 километри за да избегнат каков било индивидуален ефект во резултатите со стилот на возење. Сите возила се движеа во конвој, воспоставувајќи просечната брзина и почитување на ограничувањата на брзината во секое време.

Откако ќе го достигнете знакот за 0% батерија и/или досег од 0 Km што се појавува на кластерот, автомобилите продолжија да сообраќаат во Vairano ASC до нивното целосно запирање. Резултатите доаѓаат од конзистентна методологија на тестирањето која беше извршена идентично на сите 14  автомобили.

Оваа методологија е инспирирана од практичните потреби и однесувањето во возењето на повеќето европски возачи, кои доаѓаат од навики во нивното секојдневно патување. Важно да се напомене е дека мерењата што ги применува AUTOBEST ECOBEST Challenge не се дизајнирани во корист или против кој било модел или бренд и не е типичен автомобилски медиумски компаративен тест ниту тест за соборување на рекорди или – напротив ниту тест за брзина за да се провери колку се агилни ЕВ.

ECOBEST Challenge ги наведувава резултатите и не ги коментира разликите помеѓу моделите во тестот. Резултатите од тестот се достапни за европските потрошувачи како основа за нивниот процес на одлучување. Изданието од 2023 година доби сертификат Bureau Veritas – глобално признание за вистинска, сеопфатна, конзистентна и иновативна методологија применета во тестирањето електрични возила (ЕВ) во реални сообраќајни услови и проценка на нивната реална зелена боја ингеренциите на непристрасен начин.

Клучни наоди

Како последица на овој непристрасен пристап, резултатите од реалниот опсег покажуваат дека WLTP е малку пооптимистички во споредба со возењето во реален сообраќај. Ниту еден од тестираните модели не ја постигнаа својата хомологирана WLTP бројка.

Сепак, сите автомобили постигнаа повеќе од 72,4% од минималната референца според WLTP користена во сите индекси. Пред две години, AUTOBEST воведе клучен индекс наречен EcoC 2, што претставува суштинската идеја за енергетска ефикасност на ЕВ.

Во оваа намалена временска рамка, EcoC2 веќе постигна важно признание меѓу потрошувачите на ЕВ и индустријата. Тоа е колку километри реален опсег може да понуди еден kWh од батеријата за одреден модел.

„Во споредба со претходното издание, добивме подобар просечен EcoC 2 индекс за сите автомобили тестирани оваа година. Најефикасниот автомобил помина 7,6 km/kWh, што е подобар резултат во споредба со минатогодишниот рекорд. Врз основа на оваа еволуција, ја нагласуваме потребата сите производители на ЕВ ширум светот да продолжат да се фокусираат на тоа како се троши енергијата на погонот на автомобилот.

Веќе пред 2 години изјавивме дека влегувањето во новата ера на електромобилност, треба да постигнеме 10 km/kWh батерија во следните неколку години. Тоа е еден императивна мисија на целата индустрија најдобро да ја искористи енергијата на автомобилот“ изјави Ден Варди, основач и претседател на AUTOBEST и ECOBEST.

Предизвик

Најнискиот EcoC 2 на тестот беше само 4,7 km/kWh, но тоа е подобар резултата од ланскиот тест кој изнесуваше 4,5 km/kWh. Сепак, во споредба со рекордот EcoC 2 од 2021 година на 8,07 km/kWh, најдобриот резултат за оваа година е 7,76 km/kWh.

Шест автомобили надминуваат 6 km/kWh. Два автомобили не постигнаа 5 km/kWh. AUTOBEST го користи индексот EcoC 3 како однос помеѓу вистинската енергија наполнети во батеријата и официјалниот нето капацитет, јасен израз на ефикасноста на процесот на полнење. Да дадеме уште подобар перспектива, воведовме и нов индекс EcoC 4, кој ја мери вистинската ефикасност на автомобилот, земајќи ја предвид енергијата наполнета во батерија, а не нето капацитет на батеријата како EcoC 2.

Предизвикот ECOBEST е еден од единствените независни тестови за мерење во Европа што се случува откако индикаторот за резерва на батерија/ достапни км ќе достигне нула. Сите автомобилите биле доведени до целосно празнење на батеријата сé додека автомобилите целосно сопрат. AUTOBEST со задоволство им испорачува добри вести на сите возачи.

Освен еден автомобил, кој веднаш престана со движење кога индикаторот посочи дека батеријата е празна, останатите 13 тестирани ЕВ продолжија дополнително да се движат помеѓу 2 и 45 километри. AUTOBEST препорачува да се задржи ова како стратешка резерва на батерија и подобро никогаш да не влезете во ситуација да ја користите.

Друг интересен резултат на ЕКОБЕСТ предизвикот е енергијата потребна за целосно наполнете ги автомобилите со целосно испразнети батерии. Сите возила бараа повеќе енергија од капацитетот на батериите, помеѓу 5,9% и 15%.

Бројките се во ред со минатогодишните мерења, покажувајќи своевидна стагнација во намалувањето на загубите на енергија за време на процесот на полнење. Објаснувањето за дополнителната потрошувачка при полнење е проучено и има неколку причини. Околу 5% од енергијата се губи кога се трансформира од AC (мрежа) во DC (батерија).

Одредена енергија ги напојува сите системи на автомобили што се користат за полнење, главно инвертерот, но и софтверот, штекерот и се што е поврзано со процесот. Енергијата се користи за ладење на батеријата за време на процесот (оваа енергија се зголемува со брзо полнење, особено во топли климатски услови). Состојбата на батериите и типот на полнач исто така може да генерира одредени загуби.

По минатогодишната премиера, го измеривме брзото полнење со AC и DC процеси со голема точност, користејќи 22 kW AC станици и 350 kW DC станици кој на сите тестирани автомобили им го испорача максималниот капацитет за полнење.

Подвргнато на мерење беше и времето потребно за процесот на полнење. „Тука можеме да ги испорачаме веројатно најдобрите вести за многуте милиони возачи кои сè уште се колебаат за времето потребно за брзо полнење.

Во DC добивме рекорд од само 4 минути полнење за 100 километри! Овој пат е извонредно достигнување, покажувајќи дека сме поблиску до моментот кога времето за целосно полнење ќе биде слично на оној што го полни резервоарот со конвенционални горива. Со ова ги покануваме сите чинители во електромобилноста, да инвестираат во најспособната DC Super-Fast мрежа за полнење насекаде во Европа како најдобра решение за решавање на вознемиреноста на опсегот и времето потребно за полнење процес“, изјави Дaн Варди.

Две важни забелешки: На полнач со наизменична струја (AC), ги наполнивме батериите од 0 до 100%, а за DC процесот на полнење беше 20% – 80%, најчестиот препорачан циклус за такви полнење. Времето за полнење за поминување 100 километри е просек од процесот на целото полнење и треба да се сфати како таков.

Како што забележавме, стапките на наплата не се линеарно за време на еднонасочното брзо полнење. AUTOBEST ги има сите графикони за полнење, кои се дел од податоците достапни на барање. Исклучително интересни резултати покажа способноста на клучните играчи да дизајнираат ефикасни погонски единици со аеродинамика на највисоко ниво, што значително придонесува за подобрување на ефикасноста.

Исто така, архитектурата од 800 волти, гарантира извонредно брзо време на полнење. Сите знаеме дека иднината на електричниот автомобил не е во поголеми и поголеми батерии, туку во подобрување на растојанијата со секој kWh и во побрзо време на полнење.

За да добиете прецизни и целосни податоци во ECOBEST Challenge 2023, AUTOBEST, во тесна соработка со Quattroruote и неговиот Centro Prove, користеше Power checkK Control (PKC) да анализира и да ги потврди перформансите на тестираните електрични автомобили.

Бидејќи е поврзан во реално време со автомобил преку Bluetooth Onboard Diagnostic II (OBDII) dongle, PKC пристапува до многумина параметри за вистинскиот статус на батеријата: SoC (состојба на полнење), SoH (состојба на здравје), температурата, брзината на автомобилот, временските услови, искористената моќност или регенериран од автомобилот, моќта за време на фазата на полнење и други релевантни фактори.

Возачите на ЕВ може да ја добијат оваа експертиза во секојдневниот живот користејќи Power Cruise Control. PCC глку kWh треба да наполните. Овој софтвер дава константа повратни информации до возачот преку интуитивен интерфејс наречен индикатор Heaven-Hell.

Трета година по ред се организираше „ECOBEST Challenge 2023“ во партнерство со VINFAST, новите виетнамски производители што ќе лансираат ЕВ на европските пазари кон крајот на оваа и првата половина од следната година. Се заблагодаруваме на големата поддршка на VINFAST во организирањето на нашиот EV тест.

AUTOBEST, исто така, се заблагодарува на водечкото италијанско списание Quattroruote за целосната логистичка и техничка поддршка. Соработката со Xiaomi и e-gap е исто така високо ценета.

Погледнете ги табелите од со сите релевантни резултати

Сподели

Последни новости

Актуелни цени на горивата

  • еуросупер 95 - 80.50 ден
  • еуросупер 98 - 83.00 ден
  • еуродизел Д5 - 69.00 ден
  • течен нафтен гас - 48.00 ден
  • метан - 69.00 ден

Сакате да добивате известувања?

Зачлени се на нашиот NEWSLETTER