Лебедова песна
Објавено на 13 август 2018 година
Производителите ги повлекуваат, но купувачите ги бараат – продажба на нови возила во Европа во јули порасна за 9,1 отсто непосредно пред стапувањето на сила на новата процедура за мерење на потрошувачката и издувните гасови. Таа е причина дел од моделите, посебно помоќните нивни верзии, предвреме да заминат во пензија а друг дел да загубат на својата сила. Но и едните и другите загубија на цената бидејќи производителите сакаат што побргу да се ослободат од нив – за да не им се мешаат во математиката во иднина. Тоа секако го привлече вниманието на купувачите – меѓу петте најголеми пазари најмногу во Франција и Шпанија, каде овој јули ги имаше за 19% повеќе во споредба со ланскиот. Германци со нов автомобил се подновија за 12% повеќе, а Италијанците останаа имуни на звуците на лебедовата песна – забележаа само 4,4% повеќе нови регистрации. Англичаните пак топ не ги бие – едвај 1,2% повеќе од нив забележаа дека има интересни понуди на пазарот.
Постојат големи сомнежи дали и август реално ќе биде таков. Пораст се очекува, од истата причина но на друг начин – сé повеќе е присутна појавата на „саморегистрирање“ на возилата, кога дилерите пред некоја промена на прописите на свое име ги регистрираат непродадените автомобили а потоа ги продаваат на купувачите, официјално како половни. Прашање е само колку пари ќе имаат на тој начин да го зголемат „својот“ возен парк.
Според анализите, пазарот на нови возила во Европа годинава се очекува да порасне за 1,6%.