Електрификација – јаде работни места

Вести

Хонда и Форд се подготвуваат за транзиција!

Дали е ова увертира во драстично кратење на работните места во автомобилскиот сектор?

објавено 13. август 2021

Кога започна омасовувањето на електричните возила јасно беше дека автомобилската индустрија ќе мора темелно да се реорганизира. Не само што развојните програми ќе бидат поевтини и поедноставни, туку ќе се намали потребата за вработувања поради намалените работни операции неопходни да се направи еден ваков автомобил.Иако таков потег е повеќе од јасен, се чекаше кој ќе потегне нога. Први се изјаснија Форд и Хонда.

Прво Форд објави дека ќе понуди доброволни откупни средства за намалување на 1.000 работници во администрацијата во Америка додека Хонда предложи предвремено пензионирање, а повеќе од 2.000 нејзини работници го прифатија тоа во Јапонија. Разликата меѓу нив е што Форд штотуку ја отвори својата програма. Willе понуди шест месеци плата и шест месеци здравствена заштита за работниците кои прифаќаат да се приклучат кон неа. Во случајот на Хонда, програмата беше отворена во април и затворена во јули. Овие 2.000 работници ќе претставуваат намалување за 5% од персоналот на Хонда со полно работно време во Јапонија. Освен што ќе ја добијат пензијата, овие работници на возраст меѓу 55 и 63 години ќе добиваат и три години плата.

Според Nikkei Asia, ова е првпат по десет години Хонда да понуди пакет за предвремено пензионирање на своите работници во Јапонија. Целта е да се преструктуира работната сила за да може да се произведат повеќе електрични возила. Наскоро се очекува примерот да го следат и другите производители на автомобили, а повеќе од сигурно е дека режењето на вработувањата ќе биде многу поголемо од сегашните. Она во што инвестираат повеќето производители на автомобили е ангажирање на информатичкиот сектор. Тоа го потврди Лука де Мео кога го претстави стратешкиот план Реноулуција за Рено кога изјави дека е ноепходна транзицијата „од автомобилска компанија која работи со технологија во технолошка компанија која работи со автомобили“. Иронично, тоа значи дека информатичар има поголема веројатност да најде работа во производство на автомобили отколку некој што тоа веќе го работел!