Премиера – Volvo EX90

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Во прегратка на транзицијата

Кога ќе дојде на пазарот идната година, ЕХ90 ќе воведе нови стандарди за безбедноста

Штотуку претставениот знаменосец EX90, ќе го предводи Volvo во нова ера. Патот е трасиран и тој ќе биде исполнет со потполно електрични возила, но Швеѓаните сакаат повторно да бидат на врвот по прашање на безбедноста. Минатата деценија Volvo декларира дека целта е возачите и патниците во нивните возила да бидат максимално заштитени и да се намалат несреќите кои предизвикуваат сериозни повреди или смрт. На тоа многу се работеше па теренецот со седум седишта сега стана и компјутер на тркала исполнет со системи што прават невидлив штит околу возилото. За тоа се задолжени сензори, вклучувајќи осум камери, пет радари и, за прв пат во Volvo, Lidar, се поврзани со основните компјутери на автомобилот со цел да се подобри доверливоста и севкупните перформанси на неговата функција за потпомогнато возење, Pilot Assist. Технологијата Lidar, која е од Luminar и со текот на времето ќе стане стандардна опрема во секое Volvo, може да открие пешаци на растојание до 250 метри дури и при брзини на автопат. Компјутерската платформа Drive на Nvidia, која има за цел да обезбеди зголемени нивоа на автономно возење, работи со софтверот на производителот за да создаде поглед на светот во реално време од 360 степени. Основниот компјутерски систем на EX90 е моќ од производите на Nvidia Xavier и Orin.

Xavier, кој е дизајниран за напредни системи за помош на возачот Ниво 2 плус и автоматско возење на ниво 3, испорачува 30 трилиони операции во секунда. Во меѓувреме, системот Orin-на-чип (SoC) испорачува 254 трилиони операции во секунда, дозволувајќи им на програмерите да се движат од Ниво 2 плус до Ниво 5 целосно автономни возила. За прв пат во внатрешноста се користи систем за следење на возачот: специјални сензори и камери, кои користат специјално развиени алгоритми, препознаваат кога возачот е расеан, поспан или на друг начин невнимателен.

Ако не реагира на сè поинтензивните предупредувања, на пример затоа што заспал или се онесвестил, самото возило може самостојно да застане на страната на патот и да алармира за помош. Централниот екран од 15 инчи е влезната точка во инфозабавниот систем на автомобилот, кој ги содржи услугите на Google, вклучително и помош од Google Assistant, навигација од Google Maps и пристап до апликации преку Google Play.

EX90, кој стандардно ќе има 5G конекција каде што е достапно, ќе биде компатибилен и со безжичниот Apple CarPlay. Доаѓаме и до стандардните информации за едно возило. ЕХ90 ќе се произведува во САД и Кина, првично ќе биде достапен во две варијанти со погон на сите тркала со моќност од 300 kW и 770 Nm  и 380 kW  и 910 Nm вртежен момент. Се најавува опсег до 600 километри. Почнувајќи со EX90, Volvo ќе открива по еден нов целосно електричен автомобил секоја година и да стане бренд само за електрична енергија до 2030 година.

EX90 е третото електрично возило на брендот со батерии. Електричниот предводник ќе се продава заедно со благите и plug-in хибридни верзии на кросоверот XC90. Volvo EX90 содржи 15 проценти рециклиран челик, 25 проценти рециклиран алуминиум, како и 48 килограми рециклирана пластика и био-базирани материјали. Тоа претставува околу 15 проценти од вкупната пластика што се користи во автомобилот што е највисокото ниво од кое било Volvo. Компанијата има за цел да биде климатски неутрален до 2040 година.

Сподели

Последни новости

Најнова епизода

Актуелни цени на горивата

  • еуросупер 95 - 85.50 ден
  • еуросупер 98 - 88.00 ден
  • еуродизел Д5 - 98.00 ден
  • течен нафтен гас - 53.00 ден
  • метан - 161.50 ден

Сакате да добивате известувања?

Зачлени се на нашиот NEWSLETTER