Стефан Силаф е автомобилски дизајнер кој остави длабока трага во оформувањето на „четирите тркала“. Роден во Минхен, длабоко поврзан со BMW, но никогаш не работел за „сино-белиот“ пропелер. Својата кариера ја започнал и изградил во Audi и Групацијата Volkswagen. Пред четири години се придружува на Geely Group и одговорен е за дизајнот на повеќе брендови на кинеската групација. Овој скромен Баварец за себе ќе каже дека работи на возилата на Zeekr, но повеќе од јасно е дека тој е на челото на целата групација и сите дизајни поминуваат низ негови раце. За неговата работа заслужено влезе во Куќата на славните дизајнери на AUTOBEST и ја понесе наградата DesignBest 2025…
СС : Би сакал малку да се претставам себеси, а потоа, секако, и работата што ја работам моментално, бидејќи наградата не ми се доделува само мене лично, што е многу голема чест, туку е и во врска со мојата работа што ја работев во последните четири години со Seeker.
Роден сум во град за автомобили во Минхен, Баварија, секогаш многу блиску до BMW, но сепак никогаш не сум работел за BMW. Почнав како студент во Audi и тие секогаш ме поддржуваа многу. Audi е сè уште моја мајка марка. Тие ми дадоа и спонзорство за студирање на Кралскиот колеџ за уметност во 1980-тите. И потоа работев многу, многу години со Audi на различни локации во светот, во дизајнот на Audi. Поминав три години во Mercedes, а потоа Audi ме врати на позицијата директор за дизајн каде поминав шест години. Некои од вас можеби се сеќаваат дека ова тоа беше време на Quattro Spider, изложбениот автомобил во 1991 година во Франкфурт. И јас веќе бев многу млад дизајнер вклучен во дизајнот на ентериерот. А од тоа произлезе R8.
Направивме многу нови производи во тоа време и R8 беше секако фантастичен проект, спортски автомобил со среден мотор и двата спортски автомобили со среден мотор и барем еден влезе во производство. Тогаш бев со Валтер де Силва кој беше мој шеф во глобалниот дизајн на Volkswagen Group неколку години, а исто така водев и дизајнерско студио, глобално, групно дизајнерско студио на Volkswagen Group во Потсдам, надвор од Берлин, каде што работевме за сите брендови во Volkswagen Group. Беа многу, многу интересни времиња.
Потоа ме замолија да одам во Англија и бев директор за дизајн во Bentley шест години. Имав чувство дека ако треба да се вратам во Германија, можеби ќе бидам испратен во пензија од Volkswagen Group. Не се чувствував подготвен за тоа. И тогаш добив предлог од Geely Group каде се приклучив пред четири години. Но, главната задача кога почнав беше навистина да се фокусирам на новиот бренд Zeeker, кој не постоеше. Тоа е многу млад бренд, започна како целосно електричен бренд со потекло од Кина, и многу, многу брзо изградив тим во Гетеборг, во фантастичен нов дизајнерски центар што го имаме таму. Она што беше важно за мене беше предизвикот да го започнам брендот од бел лист хартија. Работев за многу традиционални, многу историски брендови, сите стари над 100 години, па влечев многу наследство, што е секогаш одлично. Но, шансата да се изгради нов бренд од нула беше нешто што не сум го направил порано во мојот живот и ова беше предизвик во кој уживав многу. Беше голем предизвик. Секако, почнавме да размислуваме пред сè за филозофијата на брендот, бидејќи ако сакате да развиете филозофија на дизајн, прво ќе треба да знаете каква е филозофијата на брендот. А филозофијата на брендот мутираше во текот на четирите години во кои работевме.
Денес брендот Zeeker е позициониран како глобален бренд за луксузна технологија. И навистина верувам дека Zeeker ќе се движи во портфолиото на Geely повисоко во овој луксузен сегмент, малку по малку, и има голема шанса да стане првиот целосен луксузен бренд од Кина што ќе работи прво и најважно, се разбира, во Кина, но потоа и во остатокот од светот. Мисијата е компанијата да создаде иднина на искуството со мобилност, вредностите, хармоничниот соживот помеѓу човечката технологија и природата. Од самиот почеток беше многу, многу важно за нас да го имаме овој баланс на дизајн центриран на човекот, исто така и во овој, во дизајнерскиот јазик и во технолошкиот дел. Секако, можете да направите и технолошки бренд што има многу тврд, многу ладен дизајнерски јазик. Решивме да се стремиме повеќе кон топло чувство во формите, многу човечко чувство во целокупниот распоред на надворешноста и дизајнот на ентериерот, а исто така и на материјалот. Затоа, тоналитетот на производот е еден вид поелегантно топло чувство, а не ладно и, да речеме, над технолошко. Филозофијата на дизајнот е дека се стремиме кон човечка благосостојба преку дизајнот. Секојдневно комуницираме со Кина преку инженерите, но и со нашите засегнати страни преку преглед на податоците. Ова го правиме најчесто преку виртуелна реалност. Значи, јас ги носам моите очила во Гетеборг, нашиот извршен директор ги носи своите очила во заливот Хангжу во центарот за истражување и развој на Geely Group со 10.000 инженери.
Првиот модел што го направивме е 007, го развивме автомобилот од првата скица до готовиот производ за две години. Ова во Европа не е можно. Мислам, во Европа, производителите на автомобили сè уште дискутираат, во ред, сега го скративме од 5 на 4 години. Но, да се направи нешто со врвен квалитет за две години, се должи и на фактот дека нашиот процес во кој работиме е целосно дигитален, од првата скица. Вештачката интелигенција сега малку помага и во овој процес. Што е следно? Во студиото во Гетеборг се преселивме пред три години. Таму сите сме уметници, креативни луѓе. Јас малку го групирав развојот на портфолиото во Seeker. По четири години, имаме 11 автомобили во портфолиото и започнавме во првото поглавје со доста иконски автомобили. Но, за да бидеме многу, многу искрени и фер, тие дојдоа од страната на Lynk&Co. Моравме да го започнеме Zeeker во тоа време пред четири години многу, многу брзо. И го направивме, Zeeker X секако иконата, а 001 и 009 веќе во тек од благодарение на Lynk&Co. Значи, го киднапиравме овој проект и продолживме да работиме на него од страната на Seeker, но многу работи веќе беа направени. Значи, ова е нашиот прв, да речеме, бран во портфолиото на производи. Ова беа првите три автомобили каде што многу, многу брзо влеговме на пазарот во Кина, а исто така со 001 и Cigar X, почнавме и во Европа да влегуваме на пазарот сега земја по земја. Значи, особено како што реков, 001 е модерна икона.
Како што велиме, ова е на некој начин нашето Porsche 911 во портфолиото. Да, 001 го дефинираше идентитетот на брендот и почнавме да ја правиме верзија FR од 1300 коњски сили. Значи, оваа тркачка верзија е за улица, а не за тркачка патека. Значи, е легална за пат и очигледно се продава и во Кина. Сега одиме во Поглавје 2. Ова се оригиналните целосно електрични автомобили што ги развивавме, како што реков во текот на последните четири години во портфолиото, 007, потоа 007 GT, го претставивме на Шангајскиот саем за автомобили, што е, да речеме, спортски пакет, 7X SUV со средна големина и модуларна внатрешност. Предните седишта можат да се вртат за 180°. Централната конзола се движи. Значи, тоа е доста флексибилен ентериер. 7X, го нарекуваме нов стандард кој навистина беше наменет да биде за голема група клиенти. Го носиме автомобилот и во Европа. Добивме многу, многу добри повратни информации. Поглавјето 3 започнува наскоро.
Тоа ќе биде нашата следна луксузна гама покрај 009, 9X. Во следните месеци автомобилот ќе биде лансиран и повторно претставен. Тоа е многу голем автомобил. Има три реда седишта. Сакавме да создадеме нешто што може да се адресира, да речеме, на постари клиенти во Кина за 50+ години, тие се во можност да си дозволат нешто вакво. Овие луѓе имаат одредено ниво на култура. Тие имаат одредено ниво на глобално размислување, на меѓународно размислување. Значи, повторно, нешто што не би го потценил со Кина, мислам дека понекогаш сите ние, имаме мала слика за Кина каде што има милијарда и милиони луѓе и сите работат како луди. Но, овој луксузен сегмент расте многу брзо бидејќи луѓето заработуваат толку многу пари и почнуваат да развиваат култура, можеби во втората генерација уште повеќе. Децата, ќерките, синовите студираат во Англија, во Америка. Секојдневно работам со инженерите, со развивачи на производи, со луѓето од маркетингот и продажбата, сите во Кина, сите Кинези. И тие ни кажуваат многу јасно што очекуваат од нас за да направиме успешен производ во Кина. И ова е можеби нешто што ќе ни помогне да ја добиеме трката на долг рок.
АБ: Едно прашање, Стефан… Што е со продолжението на 9X? Можеби само ќе ни објасните за новата генерација луксуз, Вашите купувачи немаат лојалност кон брендот, но кај традиционалните луксузни и спортски автомобили, лојалноста кон брендот е на екстремно ниво. Дали знаете како можете да влезете и да ги фатите и да ги украдете овие клиенти?
СС: Да, тоа е, тоа е многу добро прашање бидејќи допирате точка што е супер важна кај луксузните брендови, а тоа е наследството. Ова дефинитивно е недостаток што го имаме. Можеби е и предност бидејќи јас, како што знаете, работев во Bentley шест години. Наследството може да биде и товар. Се сеќавам кога се приклучив на Mercedes, стар постар, многу почитуван дизајнер, четири недели по моето пристигнување, ме одведе настрана и ми рече: „Господине, никогаш не заборавајте едно нешто. Кој го измисли автомобилот?“
Секако, ние во Европа го измисливме автомобилот. Враќајќи се на вашето прашање, да, неповолност, предноста на наследството е надвор од нашата сфера. Сега почнавме многу конзервативно со 9X, но ќе одиме многу поиновативни следни чекори. Генерално кажано, во овој сегмент е доста конзервативен. Но, имаме можност и многу побрзо да се преосмислиме. Не сме поврзани со наследство кое ни дава малку стагнација или нè замрзнува, и тоа е мојата надеж Основав тим во Гетеборг, а сега и во Кина. Исто така, дури и, главниот тим, менаџерите кои ми реферираат директно во многу рамна хиерархија. Никогаш не верував во вертикални хиерархии. Сите се на возраст помеѓу 30 и 40 години. Тоа многу ми помага. Она што е најважно за мене, најважно е и за еден кинески бренд, да не гледа секој ден што прави конкурентот, туку да развива свој стил, своја изјава како бренд и како изјава за дизајн. Чистата и тивка изјава е онаа што станува речиси извонредна. И ова е малку поинаков рецепт што го следам, бидејќи ако го следите трендот на сите, вие сте само еден од многуте. Па, како да се екстраполирате себеси со овој бренд и со овој дизајнерски јазик, тоа е буквално рецептот. Одржувајте го мирно и чисто. И тоа, на крајот го претвора во нешто поексклузивно, бидејќи добриот луксуз е секогаш доста редуцирана изјава. Како што рече Оскар Вајлд „опкружи ме со луксуз, без неопходностите можам“.
АБ: Кои се трендовите, што се случува во дизајнот генерално, не само во дизајнот на автомобилите и што се случуваат со другите брендови?
СС: Добиваме многу повратни информации. Како и секогаш, кога добивате многу повратни информации, мора малку да ги филтрирате. Ова е она што главно го правиме со нашето студио во Шангај затоа што сте во право, признавам, јас сум Европеец. Јас, не сум врвен играч за клиентот. И јас ја создадов оваа култура и во Zeekr, но и во Geely, што веруваше дека тоа беше едно од најдобрите нешта ги направив во последните четири години.
Водење дијалог и кога зборуваме за тоа што е добар дизајн, но дефинитивно почеток на нашите врати и срца за да ја разбереме кинеската култура и да не се однесуваме како луѓето кои се колонијалисти. Тоа е зборот што го барав за да дознаеме подобро, но тоа е што разви многу добра атмосфера на партнерство и вклучивме заедничка работа и разбирање на Кина. Прво и најважно, кинескиот вкус не е толку драматично различен од европскиот или глобалниот вкус. Мислам дека кинеските клиенти се многу отворени, како што споменав претходно.
АБ: Внатрешноста на автомобилот не е iPhone или iPad. Значи, секако ја имаме оваа интеракција и интерфејс на дисплеите или на Head-up дисплејот, што лично многу ми се допаѓа. Но, имаме и тврди копчиња каде што ги управуваме прекинувачите, рачките и другите работи на воланот. Малку традиционални, но подобри за ракување и побезбедни за ракување.
СС: Да, многу добро прашање. Не знам дали сум експерт да одговорам бидејќи сум само дизајнер. Како што гледаме, побарувачката за европски луксузни брендови дефинитивно повторно опаѓа. Како што реков, се надевам дека ова нема да продолжи бидејќи сите ние сме малку повеќе во проблем порано или подоцна. Па сепак, она што го чувствувам кога сум во Кина е дека е повеќе културен аспект. Тие мислат дека дигиталниот развој кај европските премиум луксузни брендови не е доволно брз. Не е на нивото на кое го имате во вашиот секојдневен живот. Исто така, ажурирањата и сите овие работи не се случуваат доволно брзо, што е навистина нешто што не треба да се потцени бидејќи Кинезите се клиенти супер интегрирани во дигиталниот живот, многу повеќе од сите нас во Европа.
Исто така, нашата млада генерација не е толку длабоко навлезена во дигиталниот пресврт како Кина и тие го очекуваат тоа и во автомобилите. А Европејците не се во можност да го испорачаат. Кина купува кинески производи, произведеното во Кина станува сè поважно, поголема национална гордост. Тоа дефинитивно е тренд. Тие се горди на она што го постигнале и што го прават. Мислам, не можете да воспоставите кој било бренд од Кина за една или две години во Европа. Ова не е можно. Ова е мое мислење. Ви треба време, долго време. Го видовме тоа со Јапонците, го видовме со Корејците. Ова е исто така она што постојано им го кажувам на моите засегнати страни во Кина. Не ги потценувајте европските клиенти. Тие се многу, многу конзервативни. Тие се многу традиционални купувачи. Тие се држат до своите брендови. Имам пријатели во Минхен, мојот роден град, каде што дедото возеше BMW, таткото, а сега и синот. Значи, тие се многу, многу конзервативни, потребно е многу добро трпение од дилерите, многу знаење, па затоа е потребно време.
АБ: Мислам дека навистина ја погодивте целта со Zeekr X, компактниот SUV бидејќи изгледа добро и изгледа многу различно од сè друго. Дали ова значи дека го исполнивте поглавјето 1, и сега, ги развивате поглавјата 2 и 3? Дали сме само во некои од, дизајнот нематеријални елементи што, кои специфични елементи дефинираат и гледаат тука низ овие различни поглавја?
СС: Да. Елементи што наоѓаат. Јас, ги слушам вашите зборови меѓу редовите. Би рекол дека ја преземам одговорноста додека некој не ме спречи, дека не сакам да го следам принципот на традиционалните европски брендови за да имам многу хомогена изјава во портфолиото. Ја работев оваа работа во Bentley и Audi.
Ние го нарекуваме руски принцип на донација, како куклите Матрошки. И така, од мали до големи, понекогаш луѓето велеа, па, не ја гледам разликата помеѓу А6 и А8, но брендот се продаваше совршено. Секогаш беше јасно дека тоа е Audi. Се согласувам дека нашето портфолио не е толку конзистентно. Но, не секое портфолио, секој член на семејството изгледа исто како во вистинско семејство. Не секој член на семејството е клон на другиот. Го гледате тоа, тоа е генетскиот код во семејството, но поединците изгледаат доста индивидуално. И ова е малку она што го следиме како принцип. Не сакав да го следам, да речеме, историското или традиционалното размислување или да работам во оваа насока.
АБ: Дадете ни го вашето мислење, преку вашето богато искуство, и повлечете линија помеѓу догмите, ограничувањата, слободата и предизвикот во дизајнирањето на традиционалните и новите премиум и луксузни брендови.
СС: Тое е дефинитивно различен свет или можеби дури и различна Галаксија. Можеби не би можел да го објаснам премногу детално, но е поврзано и со различните култури и знаете дека нема ништо погрешно или правилно. Оваа култура е погрешна, а оваа култура е исправна. За мене е фантастично затоа што наскоро ќе наполнам 64 години и сè уште учам толку многу секој ден со оваа нова култура. Секако дека мора да се отвориш, мора да го цениш тоа. Не е секогаш позитивно како секогаш во животот. Мислам, секогаш кога еден пар ми кажува дека е секогаш среќен заедно и дека никогаш не се караат, тогаш мислам дека нешто не е во ред со овој пар. Затоа што секако имате караници во вашето семејство, со вашата сопруга, а исто така и кога сте, кога сте на работа и кога сте во Кина.
Имам караници затоа што очигледно понекогаш имам различно мислење од нашиот голем проект менаџер на линијата во Хангжу Беј. Но, потоа очигледно се караме и потоа доаѓаме до резултат. Значи, понекогаш не толку различни од другата страна. Мислам дека секогаш е привилегија кога стареете, сепак да учите и да продолжите понатаму, а не да стагнирате и да умрете. Значи, тоа е лично искуството што го имам за мене. И како што велам, нема ништо правилно и погрешно.
АБ: Дали сè уште гледате простор за нови стилови на каросериите на автомобилитетело?
СС: Сега, со електричните автомобили, можете да правите сосема различни работи бидејќи пакетот е различен, знаете, без конвенционален мотор, без ладилник, без погон, без менувач… Но главниот предизвик за нас е дали сите безбедносни прописи, безбедноста на пешаците, сè што се случува пред автомобилот, сите сензори што ги имаме класата на осигурување се исполнети и функционираат. Значи, сè е голем пакет што ни е на товар.
Следното прашање е, зошто столбовите се секогаш толку дебели, а не толку тенки и елегантни како во минатото? Би сакал да го направам тоа, но мислам, знаете, сите воздушни перничиња, сите овие барања што ги прават и автомобилите побезбедни си го земаат своето. Мислам, знаете подобро од мене дека стапката на смртност на учесниците во сообраќајот, особено во автомобилот, постојано се намалува и намалува бидејќи автомобилите стануваат сè повеќе побезбедни. И ова е најважното нешто, но ни дава голема обврска во дизајнот.
АБ: Мислам дека е добро да кажете неколку зборови за Lynk&Co бидејќи вие сте шеф на дизајнот и на Lynk&Co.
СС: Да, очигледно се поврзав многу силно со Seeker. Lynk&Co е бренд што го познавате многу добро. Веќе постои 10-12 години и е развиен од дизајнерска гледна точка од два многу силни карактери. Андреас Нилсен беше првиот директор за дизајн. Вториот директор за дизајн сега е Стефан Розен во студиото во Гетеборг и очигледно работиме заедно секојдневно. Распоредот, сегментот на клиенти на Lynk&Co е различен, најразличен. Многу е поконзистентен и во портфолиото. Исто така, се обраќа на помлади клиенти, многу поразлични од оние на Seekr.
Сепак, верувам дека Lynk&Co мора да продолжи и да го постави прашањето што е следно и во дизајнерската филозофија, во дизајнерскиот јазик, бидејќи како што реков, кинеските клиенти чекаат на следниот чекор. Тие сакаат да видат нешто ново. Значи, ова е предизвик со кој се справуваме во моментов со дизајнот на Lynk&Co. Сепак, мислам дека работата што ја завршија во текот на последните 10 години е навистина, навистина добра. Сепак, ми е доста интересно што кинеските производители, особено во Geely Group прават вакви експерименти, како со Lynk&Co. Од гледна точка на дизајнот, производите се развиваат добро. Тие имаат добра прифатеност, добри стапки на продажба во Кина, а сега произведуваат и поголеми автомобили. Значи, како што реков, тие се во пазарниот сегмент малку понизок од оној на Seekr, што е во ред. Треба да ја направите и оваа група клиенти задоволна. Од аспект на дизајнот, мислам дека да, треба да покажеме напредок и тоа ќе се случи.


