Германија се ослободува од старите дизели

Германија се ослободува од старите дизели

Мислиме дека не е тешко да се погоди каде ќе завршат сите тие стари и валкани дизели кои паднаа под немилост во Германија, но дали навистина е така?
Објавено на 12 август 2018 година

За едни проблем за други можност за заработка – старите дизели од Германија си го најдоа патот до нови купувачи. Според податоците, извозот на стари дизел автомобили од Германија континуирано расте – лани за 18%, а од почетокот на годинава за повеќе од 20 проценти. Зборуваме за стотици илјади возила – поточно скоро 240.000 лани. И сите ние сме подготвени да се заколнеме дека ваквите возила завршуваат во Источна Европа, но статистиката вели дека не е така – најмногу од старите дизели од Германија се продадени во Италија (скоро 22.000), а следат Австрија и Франција. Но за да не признаеме дека грешиме во размислувањата, ќе кажеме дека најголем процент на пораст на увоз на стари дизели од Германија е забележан во Хрватска (136%) и Украина (90%).

Сепак за илустрирање на апетитот на Источна Европа за старите германски дизели по правило се користат Романија, Словачка и Унгарија. Бројни репортажи изготвени од германските медиуми од таму доста живописно ја илустрираат сликата што ја затекнале на тамошните авто-плацеви, каде мирисот на колбасите и пилешкото се меша со издувните гасови. Купувачите не се пребирливи – ним им е битна марката и цената. Изострениот слух ќе препознае дека меѓу нив има и од Србија, Косово и Албанија. Тамошните препродавачи на стари возила не патуваат до Германија – изворот на својата заработувачка го гледаат нешто поблизу. Но од каде и да сé, 80% од нив работат на црно – со кеш во џебот. Само така можат да обезбедат заработка по околу 300-400 евра по возило. Звучи контрадикторно но така е – бројката опаѓа заедно со цената на возилата. А таа во Германија веќе е на половина од тоа што би била да не беше дизелгејт аферата и последиците од неа. Но и покрај тоа, старите дизели тешко се продаваат – германските дилери на залиха имаат околу 350.000 автомобили во вредност од 4,5 милијарди евра. Проблемот е што поголем дел од нив се Еуро 5, кои сé уште се прескапи за новопечените купувачи од Источна Европа.

За крај и блага сатисфакција дека сепак сме дел од Европа, онаа вистинската, нека остане забележано дека најстарите автомобили, со најниско ниво на емисии на издувните гасови, одат за Грузија.

Сподели

Последни новости

Актуелни цени на горивата

  • еуросупер 95 - 80.50 ден
  • еуросупер 98 - 83.00 ден
  • еуродизел Д5 - 69.00 ден
  • течен нафтен гас - 48.00 ден
  • метан - 69.00 ден

Сакате да добивате известувања?

Зачлени се на нашиот NEWSLETTER